Privatlivspolitik

Privatlivspolitik

– for kunder og samarbejdspartnere samt brugere af www.aarsleff.com

Når vi modtager og behandler dine personoplysninger, sikrer vi, at det sker i overensstemmelse med de gældende persondataretlige regler. Denne privatlivspolitik skal informere dig om, hvilke oplysninger vi behandler, hvad formålet er, hvilke retsgrundlag vi bruger, og hvor længe vi opbevarer dine oplysninger.

Dataansvarlig

Hansson & Knudsen er dataansvarlig for behandling af dine personoplysninger:

Hansson & Knudsen, Cikorievej 5 5220 Odense SØ, CVR. nr. 37215228

Hvis du har spørgsmål om vores behandling af dine personoplysninger, kan du kontakte os på info@hansson-knudsen.dk

Per Aarsleff A/S indsamler personoplysninger om dig, når du eller den virksomhed, du repræsenterer, indgår en aftale med os enten som kunde eller leverandør, når du bruger vores hjemmeside, når du henvender dig til os via e-mail, telefon eller kontaktformular, og når du besøger nogle af vores lokationer.

Vi indsamler kun nødvendige personoplysninger til bestemte formål, som du kan læse mere om herunder, og vi sletter dine oplysninger igen, når der ikke længere er et legitimt formål med at behandle dem. Det kan du også læse mere om.

Hvordan indsamler Per Aarsleff A/S personoplysninger?

Vi indsamler primært personoplysninger på følgende måder:

  • Via e-mail, telefon og kontaktformularer på vores hjemmeside.
  • Via browser-cookies.
  • Ved indskrivning, når du er gæst på en af vores lokationer.
  • Via tv-overvågning.
  • Via adgangsregistrering på byggepladser.
  • Via vores HR-system, hvis du søger job hos os eller uploader profil til brug for kommende jobmuligheder. Separat privatlivspolitik for ansøgere findes i rekrutteringssystemet.
  • Ved registrering i aktionærportalen. Separat privatlivspolitik for aktionærer findes i aktionærportalen.
  • Ved anmeldelse til whistleblowerordningen. Separat privatlivspolitik for whistleblowere findes i whistleblowerordningen.

Når du bruger vores hjemmeside, indsamler vi cookies

Når du bruger vores hjemmeside, indsamler vi personoplysninger i form IP Tracking eller cookies. En cookie er en lille tekstfil, der lagres i din browser og genkendes af hjemmesiden ved tilbagevendende besøg. Den gør det muligt at sende individualiseret information til din browser. Cookies kan ikke indeholde virus.

Du kan læse mere i vores cookieinformation, hvor du også kan til- og fravælge forskellige cookies – du finder link til vores cookieinformation i nederste venstre hjørne på hjemmesiden. Du kan dog ikke fravælge de nødvendige cookies, da de er med til at sikre, at hjemmesiden fungerer.

Når du er kunde, leverandør eller anden samarbejdspartner – eller på vej til at blive det
Når vi indleder en dialog om eventuel udførelse af en opgave for den virksomhed, du repræsenterer, indsamler vi dine kontaktoplysninger. Det samme gør sig gældende, hvis du eksempelvis repræsenterer en leverandør, og vi er i dialog med henblik på udførelse af opgaver eller ydelser for Per Aarsleff A/S.

Indleder vi et kunde- eller leverandørforhold, eller samarbejder vi på anden vis, behandler vi dine kontaktoplysninger for at kunne opretholde dialog og samarbejde, udarbejde aftalegrundlag m.v.

Når du besøger Aarsleff, indsamler vi personoplysninger via tv-overvågning, ligesom vi kan indsamle oplysninger til brug for udstedelse af gæstekort. Tv-overvågningen vil som udgangspunkt finde sted ved virksomhedens indgang, i gæste- og medarbejderområder, i receptionen samt ved vareindleveringen.

Formål med at behandle personoplysninger
Administration af din relation til Aarsleff, herunder fakturering og bogføring, tryghed og sikkerhed for medarbejdere og gæster samt salg og markedsføring.

Hvilke personoplysninger behandler vi?
Primært navn, virksomhed, stilling, mobil, e-mail og besøg på visse lokationer (via videoovervågning og gæsteregistrering). Hvis du kontakter os via kontaktformular, behandler vi ligeledes de oplysninger, du afgiver i denne formular.

Retsgrundlaget
Retsgrundlaget for vores behandling af personoplysninger følger af databeskyttelsesforordningens artikel 6, 1, b) og 6, 1, c) samt 6, 1, f) – legitim interesse. De legitime interesser, vi forfølger, er muligheden for dialog og etablering af samarbejde, ønsket om sikkerhed for vores medarbejdere og besøgende samt minimering af risikoen for tyveri.

Opbevaring af personoplysninger
Vi opbevarer dine oplysninger, så længe vi har en saglig begrundelse. Det har vi, så længe et kunde- eller leverandørforhold består samt en periode herefter.

Når et kunde- eller leverandørforhold ophører, vurderer vi, hvilke oplysninger der skal slettes, og hvilke der skal gemmes, samt hvor længe oplysningerne skal gemmes. Eksempelvis er vi i henhold til bogføringsloven forpligtet til at gemme visse oplysninger i minimum fem år.

Videooptagelser overskrives løbende, og oplysningerne gemmes i 30 dage. Oplysningerne i forbindelse med udstedelse af gæstekort anonymiseres efter et år. Selve gæstekortet med navn makuleres efter brug.

Behandlingssikkerhed
Vi beskytter dine personoplysninger og har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine personoplysninger mod uautoriseret offentliggørelse og mod, at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem. Vi har fastlagte procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler personoplysninger. For at undgå tab af data tager vi løbende backup af vores datasæt.

I tilfælde af et brud på persondatasikkerheden, der resulterer i en høj risiko for dig for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil vi underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt. Vi anmelder naturligvis også bruddet til Datatilsynet. Vores sikkerhedsprocedurer bliver løbende revideret på baggrund af den nyeste teknologiske udvikling.

Udover vores interne systemer benytter vi os af eksterne leverandører til it-services, og vi har databehandleraftaler med disse leverandører.

Dine rettigheder
Når vi behandler dine personoplysninger, har du en række rettigheder:

Ret til indsigt i dine personoplysninger
Du har ret til at få indsigt i de personoplysninger, vi behandler om dig.

Ret til berigtigelse
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

Ret til sletning
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet dine personoplysninger.

Ret til begrænsning af behandling
I særlige tilfælde har du ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset til opbevaring.

Ret til at trække samtykke tilbage
Hvis du har givet samtykke til behandling af en eller flere personoplysninger om dig, kan du på ethvert tidspunkt trække dit samtykke tilbage efter de persondataretlige regler. Medmindre virksomheden har et andet lovligt behandlingsgrundlag, kan vi ikke længere behandle de pågældende oplysninger.

Ret til indsigelse
I særlige tilfælde har du ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger. Dette gælder blandt andet, når vi behandler dine personoplysninger efter persondataforordningens art. 6, litra 1, stk. f.

Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder eller har spørgsmål til vores persondatapolitik, kan du altid kontakte os på info@hansson-knudsen.dk eller rette henvendelse til koncern administrerende direktør Dirk Voss Cikorievej 5, 5220 Odense SØ.

Du kan også læse mere om dine rettigheder og persondatapolitik i Datatilsynets vejledning på www.datatilsynet.dk.
Klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Eller på mail: dt@datatilsynet.dk . Klagevejledning kan findes på www.datatilsynet.dk.
Datatilsynet og Per Aarsleff A/S anbefaler og påskønner, at man altid kontakter Per Aarsleff A/S direkte, inden man henvender sig til Datatilsynet.

August 2024